8/01/2013

Strawberries, cherries and an angel's kiss in spring.

Tänään ajattelin kirjottaa tämmösestä jutusta, kun venytykset (mun tapauksessa vaan yksi). Tosi monesti on tultu kauhistelemaan, että eikö toi tommonen satu, näyttää kipeältä tms. Ei satu. Eikä tunnu oudolta, ihan normaalilta. "Sattuuko venyttäminen?" Ei, eikä kuulukaan sattua, tai tuntua epämukavalta.
"Miksi sä teet itsellesi noin?" Koska haluan, se on mun mielestäni kivan näköistä. Tbh, mun kokemuksen perältä venytys on tavallista korvareikää paljon helpompi, kaikilla tavoin. Eikä mulle omasta mielestä tavallinen korvakoru oikeen sopiskaan. Monet hoitaa venytystä monimutkasin keinoin, ja eihän se väärin ole. Ihan miten itse kokee parhaaksi, mutta mulla riittää, kun pidän hyvässä kondiksessa, eli ihan perus kosteusemulsioilla ja voiteilla, ettei pääse niin sanotusti kuivuun, kun pidän silikonitunnelia, jota käyttäessä aika helposti kuivahtaa.
Käyttäsin tosi mielelläni puuta, se on hengittävää materiaalia, ja korva pysyy hyvässä kunnossa. Titaanit ja kirurgiteräkset myös hyviä. Akryylimuovikoruja en kommentoi, mutta itse en ainakaan semmosia pahemmin käyttele. Ja koruja löytyy erilaisia ihan loputtomasti, ainakin siihen 12mm-20mm välille. Alkaa tossa 30mm jälkeen vaihtoehdot vähentyä, mutta kyllä sillonkin korua löytyy eBay:sta monenkinlaista, ihan 75mm astikin oon nähnyt koruja, tosin alkaa mennä tollaset käsityötä tekeville yrittäjille, joilta voi sitten tilailla oman kokosta. On myös henkilökohtanen asia, mikä koko itsellä tuntuu olevan se oikea, ja mikä on hyvän näköistä. Mun näkökulmasta alle 12mm on vähän turhan pieni, ja 24mm lähtien alkaa olla asiallinen koko. Riippuu myös ihmisestä, jolla venytys on, onko se kivan näkönen, mutta tykkään ehkä eniten 32mm-38mm kokosista. Hyviä koruja saa tehdashintaan tilattua Crazy Factory:lta, sieltä myös lävistystarvikkeita, tavallisia koruja, ja lävistyskoruja!
Tiedostan, että joillekin aloille ei oo kuuloakaan, että tämmösellä korvalla pääsee, mutta onneks ei pahemmin sellaset alat mua kiinnostakaan. Jos joskus tulee eteen jotain sellasta, että korva estää, niin aina on olemassa tää leikkaus. Korvan ompelunhan saa mun mielestä ihan pikkurahalla, se laserleikkaus taas onkin se kalliimpi puoli. En kuitenkaan usko, että tollasta tarvetta mulle ilmaantuu, ainakaan tosi pitkiin aikoihin. Jos joskus tollanen tulee vastaan, niin se on sitten ihan täysin sen ajan murhe. Nyt en luopuis korvastani mistään hinnasta, enkä aio pohtia sitä, että 'mitä jos joskus ehkä mahdollisesti' tulee tapahtumaan, tuunko muuttamaan mieltäni tjs. Sitä mietin sitten. Myöskin oon ajatellut ottaa septum-lävistyksen, ja venyttää tämän 'sonnikorun' johonkin 3mm-3.2mm. Se kuulemma ihan tieteellisesti auttaa välttämään esimerkiksi nuhaa ja poskiontelotulehduksia?


Vielä tuosta alajutusta. Mulla on lievää stressiä ilmassa siitä, mihin haluan opiskelemaan. Ei mitään käryä. Ihan kiinnostavia on IB-linja, kosmetologi-, hius- ja musiikkialat. Kaupallinen-/hotellialakin on kiinnostavaa. Mulla on ainoostaan ongelma tossa musiikkijutussa siinä, etten ikinä perehtynyt kunnolla soittamaan jotain tiettyä soitinta. Haluan jonkun chillin työn, jossa ei ole yltiöpitkiä päiviä, hyvä työilmapiiri, aika vapaata työskentelyä ja hyvää palkkaa. Sellasesta elämänvaltaavasta, vapaa-ajan vievästä työstä haluan pysytellä niin kaukana, kuin mahdollista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti